Monday, September 28, 2009

hari raya pertama

salam all..hari raya pertama wahh giler awal aku bgn..sejuk mandi kat banting ni..gerak2 suami solat,mandi sumer..siap2kan baju raya.then sarapan..mak mertua ku buat soto gan rendang ayam.kuih2 jgn cite la byk sey..nanti aku tepek gambo..org banting ni selagi ada meja ha penuh dia letak segala kuih2.suami dan family pi solat kat surau dpn umah jerk.ramai gak org...aku kejut jannah mandi2 kan dia,siap2kan dia..wah bangga anak pakai baju yg aku jahit manik hehe jahit manik jer giler glemer mak ko ni jannah...pas mereka balik solat aidilfitri kami sumer bermaaf2an..org jawa ni unik skit..masa bermaaf2an tu org tua mendoakan anak2 menantu dan semua family..yg tua salam dulu then yg muda mengikuti..then gerak ke rumah paklong suami ku..situ pun kami bermaaf2an laie..seronok aku tgk family suami aku..meriah..huhu trus ingat mak aku huhuh ghindu..lama nyer khamis hehe jahat seyy menantu ni...pas raya kat situ balik umah tunggu tetamu..ptg tu mak mertau gan ayah mertua ajak jln2 raya keliling kg hehe kire thn ni aktiviti mengenal kaum keluarga..sgt pueh ati..then mlm aku pi ziarah mak puchong aku plak..kg pun dekat jer..banting jugak.suami aku ni mak ayah dah cerai so aku ada 2 ayah mertua 2 mak mertua...kena la jenguk mereka gak nanti karang merajuk....acik gak pueh nak pujuk hehehe.sambung esok..aktiviti esok ikut mak ayah puchong raya ke ijok kenal family belah ayah plak....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...