Thursday, October 29, 2009

alkisah jannah

salam all..arini aku nak cite pasal ank dara kesayangan kami..nurjannah.arini kami bawa dia pi follow up gan Dr Khairul kat Naluri. Sah la jannah kena asma..dia dari dulu laie dah kena ekzema so bila kena tu dia adalah seorang yg sensifit pada persekitaran dan pemakanan..salah mkn jer ha merah2 la bawah leher dia.kalau sejuk plak selsema dan telinga plak berair.dia ni tak leh panas dan tak leh sejuk so tgh2 la sijannah ni.ni bahagian aku dan suami ku..ada org lain dugaan nya aku plak ni la dugaannya.memang makan belanja yg tinggi bila ada anak yg penyakit mcm ni.kena byk bersabar.apa pun aku redha coz aku percaya ada hikmah disebalik kejadian ni.Dr pun ckp kena sabar la..dugaan hopefully bila dia besar okla penyakit ni ilang..kawan aku pun ada ckp yg anak sedara dia pun hadapi benda yg sama dan alhamdulillah dah besar ok sumer..so sama2 la kiter berdoa agar jannah sentiasa sihat dan dilindunggi allah swt.so mulai arini aku dan suami ada aktiviti baru..bagi ubat Evohaler kat si jannah..ada 2 jenis huhuh biru dan purple..sib baik anak ummi ni dgr kata..bila time mkn ubat elok jer..walaupun da protes tapi alhamdulillah nak gak dia tadah idung dia hehehehe...apa pun ni skit jer dugaan nya dibanding gan org yg anak laie mcm2 sakit.so as ummi aku mendoakan semua anak2 yg ada di dunia ni sentiasa sihat dan dilindungi serta dirahmati oleh-NYA..amin...

ni la ubat2 jannah,susu pun kena tukar yg soya nyer..

2 comments:

  1. kak
    hmmm
    ni yg aku sriau ni
    aqil tu pun ade asma
    bpk dia ade asma
    atuk dia pun ade asma (bpk aku ler)
    aduyaiii
    jenuh nak jaga nih...
    klu betul aqil kena asma cam jannnah (sbb simptom2 dia lebih kurang cam jannah)
    hmm
    tu nmpk gayanya rezeki aku tang itu ler
    bpk,laki n ank kena asma
    redha jerlah

    ReplyDelete
  2. mcm tu la ayu..kena byk bersabar.minta2 nanti mereka okla tak la teruk.masih leh diubati laie.insyallah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...